Italialaisen AF Corse Ferrari 296 autolla ja maineikkaan Emil Frey Racingin kuljettajana kilpaillut Nurmi nappasi lauantaisen osakilpailun aika-ajoista uransa ensimmäisen kansainvälisen GT3-autojen paalupaikan ja juhli sunnuntain osakilpailussa kilpailukauden kolmatta palkintokorokesijoitusta.
Lauantain kilpailussa paalupaikkaa ja kilpailun johtoasemaa koko oman ajovuoronsa ajan hallussaan pitänyt Nurmi toi Ferrarinsa johtoasemassa kuljettajan vaihtoon. Kuitenkin hetkeä myöhemmin tiimikaveri teki omalla ajovuorollaan pienen mutta ratkaisevan ajovirheen ja sen myötä spinnasi johtopaikalta ulos radalta. Näin niin Nurmen ja koko tiimin uurastama kova työ valui hukkaan ja tuloillaan ollut kauden ensimmäinen voitto jäi kokematta.
Sunnuntaiseen kilpailuun kaksikko starttasi kolmannesta lähtöruudusta ja vaikka Ferati putosi lähdössä kahdeksannelle sijalle niin täydellisesti sujuneen kuljettajan vaihdon seurauksena Nurmi nosti auton kolmannelle sijalle, jota piti hallussaan maalilipulle saakka. Palkintokorokesijoitus ja molempien kilpailujen nopeimmat kierrosajat olivat balsamia lauantaisen osakilpailun syville haavoille.
- Paalupaikka ja molempien kilpailujen nopeimmat kierrosajat olivat niin minulle kuin ennen kaikkea koko tiimille kova tulos. Lisäksi kun olimme johdossa aina tiimikaverin pieneen, mutta sitäkin ratkaisevaan ajovirheeseen saakka niin ainakin todistimme, että vauhtia meillä riittää. Tottakai keskeytys johtoasemasta harmitti voimakkaasti, mutta siihen on tänä vuonna jouduttu kahdessa muussa kilpailussa jo ehditty harmillisesti tottumaan, Nurmi kertasi kauden kolmatta nollapistekilpailuaan.
- Mugellon toiseen tunnin mittaiseen kilpailuun lähdettiin sisuuntuneena. Ferati starttasi kolmannesta ruudusta ja vaikka tipahti kahdeksannelle sijalle niin emme luovuttaneet ja kun omalla ajovuorollani nousimme kolmennelle sijalle niin olihan se hienoa samalla jahdata edellä menneitä kuin puolustaa hallussa ollutta sijaa maalilipulle saakka. Huikea kisa ja kauden kolmas palkintokorokesijoitus oli hunajaa valtavan pettymyksen päätteeksi. Enemmänkin toki olisi ollut tarjolla mitä nyt saatiin joten ihan täysin tyytyväisiä emme voi siltikään olla, Nurmi jatkaa.
Mugellon kilpailuviikonloppu oli kokonaisuudessaan äärimmäisen kovatasoinen tapahtuma kun kummassakin tunnin mittaisessa osakilpailussa palkintokorokesijoitukset ratkaistiin vain muutaman sekunnin marginaalilla. Italialaiset Rocco Mazzola ja hänen maanmiehensä Pietro Delli Guanti nappasi kaksi palkintokorokesijoitusta joiden turvin Audi R8 LMS GT3 autokunta nousi uudeksi sarjajohtajaksi kun ajamatta on vielä lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna perinteikkäällä Monzan kilparadalla ajettavat kaksi osakilpailua.
Luka Nurmi on sarjatilanteessa seitsemännellä sijalla ja 21 pistettä pronssisijoitusta perässä. Koska kilpailun voittajalle on jaossa 20 pistettä, on Nurmella edelleen teoreettiset mahdollisuudet nousta sarjan pronssimitalille.
Lopputulokset Italia GT3 Mugello #1, la 24.8.2024: Yleiskilpailu top-3:
1. Jens Klingsmann (DEU) & Max Hesse (DEU), BMW M4 GT3, 23 kierrosta
2. Andrea Cola (ITA) & Leonardo Moncini (ITA), Audi R8 LMS GT3, +2,366s
3. Rocco Mazzola (ITA) & Pietro Delli Guanti (ITA), Audi R8 LMS GT3, +3,412s
---
kesk. Luka Nurmi (ITA) & Jasin Ferati (CHE), Ferrari 296 GT3, ulosajo
Lopputulokset Italia GT3 Mugello #2, su 25.8.2024: Yleiskilpailu top-5:
1. Rocco Mazzola (ITA) & Pietro Delli Guanti (ITA), Audi R8 LMS GT3, 26 kierrosta
2. Jens Klingsmann (DEU) & Max Hesse (DEU), BMW M4 GT3, +0,353s
3. Luka Nurmi (ITA) & Jasin Ferati (CHE), Ferrari 296 GT3, +1,023s
4. Ricardo Cazzanisga (ITA) & A. Frasinetti (ITA), Lamborghini Huracan GT3 Evo2, +1,513s
5. Mattia Michelotto (ITA) & Gilles Stadsbader, Lamborghini Huracan GT3 Evo2, +2,755s
EPÄVIRALLINEN sarjatilanne 6/8 osakilpailua, PRO-Luokka, top-8:
1. Rocco Mazzola (ITA) & Pietro Delli Guanti (ITA), 73p
2. Jens Klingsmann (DEU), 71p
3. Mattia Michelotto (ITA) & Gilles Stadsbader (BEL), 58p
4. Max Hesse (DEU), 56p
5. Ricardo Cazzanisga (ITA), 48p
6. Jack Bartholomew (GBR) & Philippe Denis (USA), 38p
7. Luka Nurmi (FIN), 37p
8. Andrea Cola (ITA), 34p
8. Leonardo Moncini (ITA), 34p